Våra pass

Hos oss på Revive hittar du gruppträningspass både inom- & utomhus, barnvänliga pass, personlig träning, kostrådgivning och viktminskningsgrupper, men även pass för företag och idrottsspecifika pass för föreningar.

Spinning

Kondition intensitet flås

Spinningpass där vi använder displayen på cyklarna. Upplägget är olika från gång tillgång. Via displayen får du dina resultat för dagen. Vi erbjuder olika typer av spinningpass.

Cykelspinning

Kondition intervaller flås

Vo2max pass där intervallerna ger konditionen en riktig boost och den egna känslan av ansträngningen är måttstocken. Cykelpass med varierande intervaller.

Cirkel

Styrka kondition intensitet utmanande

Bootcamp inspirerat pass som utmanar din styrka och kondition men även mentalt. Stations-baserad träning blandat med styrka och flås och utmanande övningar som armgång och ringar.

Zumba

Dans koordination

Zumba är en dansbaserad gruppträningsform. Vi dansar huvudsakligen till latinamerikansk musik men även till hitlåtar som spelas på radio. Vi tränar både kondition och koordination samtidigt som vi får igång en hög förbränning. Man behöver inte kunna dansa eller hålla takten för att delta, det viktigaste är att man har roligt!

Kettlebell

Styrka fettförbränning flås

Ett komplett träningspass för kroppen. Här kör vi igenom hela kroppen med enbart kettlebells. Ökar din styrka och ger dig bättre balans och stabilitet vid helkroppsövningar som Turkish-Get-Up.

Gravidyoga

Gravidyoga är ett sätt att hantera den förändring som graviteteten innebär. Genom att skapa tid för egen träning och vara extra noga med att ta hand om sig själv stärks både kropp och själ.

Ungdomsgrupper

Lagtävlingar lekar styrka

Vi fortsätter nu med succén träning för barn/ ungdomar. Under 6 veckor får ungdomarna testa på olika typer av träning. Vi mäter hopphöjd, går igenom grunderna i styrketräning och även lagtävlingar/ lekar. Det finns även utrymme för barnen att själva önska aktiviteter.

Barnträning

Lek testa på

Vi erbjuder träning i grupp för barn (2-3 och 4-6år). Här får barnen varva träning med lek och testa på olika träningspass. Föräldrar är välkomna att vara med.

P.E. One

Prova på ett nytt sätt att träna och upplev kraften i 3D-funktionell träning. P.E. One kommer sätta din kropp i rörelse precis som vi rör oss i vardagen och i våra sporter. Mattan vi använder oss av ger dig tydliga mål för vad just din egna kropp vill och behöver utvecklas inom. Genom guidning av siffror och riktningar på mattan kommer du involvera hela din kropp i nya variationer på gamla övningar som tex utfall, lyft, pressar, rotationer och hopp. Funktionellt, högintensivt, energifyllt, roligt och enkelt - utan en koreografi som behöver läras in. P.E. One är "Task and Target - Training simplified." I P.E. One - 3D gruppträning tränar varje individ efter egna förutsättningar och egen takt. Du följer instruktionerna om vilka siffror och riktningar på mattan du ska röra dig i , vilket gör det väldigt enkelt och roligt. Därför passar det dig som nybörjare till van motionär eller som ungdom till senior. P.E. One är för dig som vill träna din kropp på bästa sätt och ha en hög förbränning på ett energigivande pass på 45 minuter. Get on it!

Tabata

Detta pass är uppbyggt på Tabata-intervaller vilket innebär att vi jobbar med en övning i 20 sekunder följt av 10 sekunders vila. Passet varieras med olika övningar och upplägg varje gång. Ibland med endast kroppsviktsövningar och ibland mer som ett Cirkelpass med stationer.

Box

Vi jobbar två och två med handskar och mittsar. Olika kombinationer med slag varvat med pulshöjande övningar och lekar. Man behöver inte gå tillsammans med någon utan man paras ihop på plats.

Yoga

Vår yoga passar alla, framför allt dig som inte testat yoga tidigare och inte vill ha för avancerade positioner och övningar. Vi lägger mycket fokus på att stretcha och att varva ner.

WOD

WOD står för Workout Of the Day. Det är ett kortare och tufft pass där vi börjar med teknikgenomgång av de övningar vi ska jobba med. Därefter blir det 15 intensiva minuter med olika upplägg där var och en räknar antalet repetioner man hinner med. Tanken är sedan att man ska slå sitt eget resultat vid nästa pass.

TRX

Här jobbar vi med TRX-band (ett mycket slitstarkt band med två handtag som fästs i taket). Vi jobbar med vår egen kroppsvikt som belastning och alla övningar går att anpassa efter önskad nivå.

Mammaträning

Kom igång efter graviditeten med vår Mammaträning. Varierande träning som passar dig som nybliven mamma.

Bootcamp

Utomhusträning där vi oftast jobbar cirkelbaserat med stationer. Vi använder bland annat redskap som däck och Battleropes. Här får man gärna bli lite smutsig.

Pinkgloves

Låst grupp i 15 veckor där kvinnor får testa på box i variation med cirkelträning.